2 daagse TCVP 2019 Heemskerk

image-2019-06-19

Op zaterdag 15 juni verzamelden we tussen 08:00 en 08:15 uur op de parkeerplaats bij het clubgebouw zodat we om 08:30 uur konden vertrekken (het werd alleen een paar minuten later omdat er een inklapbare fietsendrager niet meer in wilde klappen ;-)). De groep bestond uit 16 personen, inclusief 2 lieve en behulpzame dames (Rianne Klein en Marcelle Troost) die de bus met bagage bestuurden, die gedurende beide dagen tevens als bezemwagen fungeerde. De dag begon helaas met veel regen en hierdoor moesten we ook regelmatig diepe plassen trotseren. Bij het fietsen in de regen heb je nu eenmaal meer kans op lekke banden en jammergenoeg hebben we dat ook dit keer weer moeten ondervinden, op de heenreis totaal 3x moeten stoppen i.v.m. een lekke achterband.

Dit jaar ging de 2 daagse naar Heemskerk om daar te overnachten in een kasteel en de volgende dag weer terug te fietsen naar Spijkenisse. Ron Robesin had prachtige routes uitgestippeld en loodste ons als riteigenaar/wegkapitein veilig door het verkeer en over kruisingen heen zodat we beide dagen allemaal veilig op de plaats van bestemming zijn aangekomen. De heenreis leidde ons via de Beneluxtunnel naar Schiedam, langs de Rottemeren, Reeuwijkse Plassen naar Nieuwe Brug aan de Rijn waar we de eerste koffiestop hielden in boerderij/museum "de Koffietuin". Hier kwam de bezemwagen goed van pas want onderweg had John den Braber een gebroken spaak in zijn achterwiel opgelopen en de dames hebben John en zijn fiets bij de fietsenmaker gebracht. Na de koffie en appeltaart te hebben genuttigd zijn we weer op de fiets gestapt om onze rit te vervolgen richting Woerden, Kockengen (ik had nog nooit van deze plaats gehoord) om vervolgens in Breukelen in het van der Valk hotel van onze lunch te genieten. Gelukkig was de fiets van John weer snel gerepareerd en kon hij na de lunch weer met de groep mee fietsen. Na Breukelen reden we langs de Loosdrechte Plassen richting Weesp om vervolgens in Muiden de laatste koffiestop van de heenreis te houden. Na Muiden leidde de route ons door het Diemerpark en fietsten/liepen we over de sluizen heen tussen Het IJ en Buiten-IJ, richting Landsmeer, met de pont over het Noordhollandsch Kanaal richting Zaandam om vervolgens na een tocht van 160 km moe maar voldaan rond 19:00 uur bij het mooie kasteel in Heemskerk aan te komen.

Kasteel Heemskerk

Hier werd de bagage uitgeladen en werden de kamers ingedeeld. We "sliepen" met 4 man op de kamer in stapelbedden. Na ons opgefrist te hebben zijn we richting de bar en eetzaal gegaan om onze ergste dorst weg te drinken en onze lege magen weer te vullen na deze lange rit. Het werd een hele gezellige avond en er werd nog lang nagetafeld om het vochtverlies van die dag weer aan te vullen ;-). De volgende dag gingen we om 08:00uur ontbijten en waren net op tijd om een stelletje Ajax hooligans (groep kinderen welke op voetbalkamp waren en zich de avond ervoor ook al hadden laten horen) voor te zijn. Na het ontbijt de spullen weer ingepakt en na een groepsfoto voor het kasteel te hebben gemaakt rond 09:00 uur de terugweg naar Spijkenisse ingezet. De terugweg ging via Beverwijk en de pont naar IJmuiden. Vervolgens de nodige klimmetjes en afdalingen gemaakt in het mooie Nationaal Park Zuid-Kennemerland waar tijdens al het klimmen er vermoedelijk wel een aantal spijt hadden dat ze toch nog dat laatste biertje hadden genomen;-). Vervolgens ging de route via Zandvoort en Hoofddorp langs de Westeinder Plassen om in Leimuiden de eerste koffiestop te houden en te lunchen. Na de lunch ging de route langs de Langeraarse Plassen en het Braassemermeer richting Woubrugge, Hazerswoude-Rijndijk, Stompwijk om vervolgens in Nootdorp bij "de Buytenhout" de tweede koffiestop te houden. Na deze laatste koffiestop vervolgden we onze weg richting Spijkenisse via Delfgauw, Abtswoude, langs de Vlaardingse Vaart, Beneluxtunnel, Hoogvliet om vervolgens rond 17:00 uur weer veilig een na een terugreis zonder pechgevallen in Spijkenisse op de parkeerplaats van het clubgebouw aan te komen. Hier werd de bagage weer uitgeladen en na een emotioneel afscheid van de leuke groep ging iedereen weer huiswaarts om heerlijk te douchen en uit te gaan rusten. Hierbij wil ik van de gelenheid gebruik maken om de organisatie (Willem Bruggeman, Marcel Toost en Ron Robesin) namens de hele groep te bedanken voor dit gezellige weekend. Last but not least ook de dames (Rianne Klein en Marcelle Troost) heel hartelijk bedankt voor jullie inzet en goede zorg.

Michel Dalmeijer

Klik hier om naar het fotoalbum 2 daagse TCVP 2019 Heemskerk te gaan.

Klik hier om de film te bekijken.